dinsdag 5 november 2019

100 dagen challenge - ik ga het doen

Het is een veeg teken dat deze blog zolang stil heeft gelegen. Zijn de spullen mij de baas geworden? Of is mijn huis inmiddels totaal leeg en zen? Geen van beide, ik had 'gewoon' geen tijd en ook te weinig zin. Ik heb wèl mijn kelderkast een soort van opgeruimd, hier en daar nagedacht over de spullen die ik heb, koop of wegdoe, maar ik vond het maar beperkt interessant.
Terwijl mijn andere ik het héél graag interessant wil vinden, want het doet er enorm veel toe. Voor de wereld, voor een opgeruimd gevoel, voor hoe ik wil leven.

Dus was ik erg blij dat mijn partner klimaatcoach Marieke voorstelde om een challenge in de groep te gooien. Vanavond is het zover: iedereen gaat verzinnen of inbrengen wat hij de komende tijd gaat doen of laten wat ècht uitdagend is. Zijzelf koopt al een jaar geen kleren meer. Iemand anders - die zwanger is - overweegt om minimaal 80% van de babyspullen tweedehands te kopen in een straal van 25 km om haar huis. Dus wat zal ik nou eens doen?

Toen kwam er zo'n Eureka: mijn blog! Ik ga...
Honderd dagen honderd dingen de deur uit doen en in die tijd niets kopen, en omdat het cadeautjestijd is, geef ik ze weg
-  ik doe elke dag één ding de deur uit, maar geef dat aan iemand, niets mag de vuilnisbak in
- ik maak wel een lijstje van wat ik zou wíllen kopen, na 100 dagen kies ik één ding uit wat ik ook daadwerkelijk koop.
-  ik mag niet Hans vragen alsnog te kopen wat ik wil hebben en ook niet zijn spullen de deur uit doen. Dat zou valsspelen zijn

Dus, allerbeste lezer van deze blog: je mag de komende 100 dagen 100 foto's of korte stukjes verwachten.
En misschien kom ik je live tegen, zoek dan een leuk cadeautje van de dag uit.
Vanavond begin ik.

Ja, nou heb ik ineens toch weer zin!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten