zaterdag 18 januari 2020

Ding #36 Ingeblikte geluksmomenten

Gelukkig, het lukte ding 35 op tijd weg te geven, mijn moeder was blij met de pan die ik vanwege de inductie niet meer kon gebruiken.

Gelukkig, gisteren was ik de hele dag op een training van Youfacilitate voor iedereen die dit jaar op Springtij was en ik had al een hele tijd een blikje met geluksquotes klaar staan om weg te geven, die nam ik mee. Zo'n leuk hebbeding waar je nooit iets mee doet, ik niet tenminste. De man die de training gaf, Pepijn, had ons in september uitgedaagd om een Duurzame Belofte te doen. Zijn belofte was deze training geven. Ik kon toen niet zo snel een goede verzinnen, maar deze 100 dagen 100 dingen uitdaging voldoet er helemaal aan. Het blikje was dus voor Pepijn.

Gelukkig, vandaag gaan we uit eten bij een vriend, ik vul de blauwe vaas die ik hem ga geven met een vers bosje bloemen van de markt. Die komen waarschijnlijk wel aangevlogen uit Afrika, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben.

Geluk. Maakt het weggeven me al gelukkig, of is de stress van het telkens weer iets nieuws verzinnen nog aan de winnende hand? Het ontrommelen van mijn huis is fijn. Van die rare vazen die je nooit gebruikt, cadeautjes die je niet wilde hebben, boeken die er niet meer bij passen in de boekenkast, te krap zittende kleding. Maar het vinden van een goed doel, een nieuwe bestemming, dat vind ik nog best lastig. Gelukkig leer ik elke keer bij en wordt het bij elk ding iets vanzelfsprekender.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten