maandag 2 maart 2020

#50+ dingen de deur uit: de 100 in zicht

kraaltjes eindelijk de deur uit
Een maand voorbij, februari. Gaf ik ook 29 dingen weg, zoals ik mezelf ooit had voorgenomen. Nou, eh, om héél eerlijk te zijn...
Nee, geen 29
Maar ik ging er wel mee door. Eindelijk over de helft, de magische vijftig grens is gepasseerd en ik bevind me in de afdeling 50 plus.

Wat gaf ik wèl weg?
De derde gouden schaal, twee fietstassen, een rugzakje en een weekendtas, een koektrommel die nog steeds opgehaald moet worden, een potje kraaltjes die al jaren rondslingerden onderin een plastic opruimkrat. Niets ruimt zo slecht op als dat soort kratten. Uit het oog, dus kunnen ze zich jarenlang verstoppen.
Net toen ik een beetje begon te wanhopen, begon de Nespresso in onze B&B te lekken. Wat thuis wel kan, namelijk een beetje beter opletten hoe je het waterreservoir erop zet, kan daar echt niet. Een tweedehands apparaat is daarom ook niet echt handig, daar. Ik kocht een nieuwe en zette de oude in onze familie-app, met de waarschuwing: hij lekt wel. Binnen vijf minuten was hij al geclaimd. Dat was een goeie.

Wat kocht ik?
Niets privé (echt niet). Maar wel heel veel werkspullen en werkdingen. Kruiwagens, waterslangen, schoffels, rollen touw, waterleidingen. Ik vond ook nog een grote glazen deur, haalde gratis pallets op en kreeg 100 bamboestokken. Oh - wacht even. Ik kocht vijfentwintig onderstammen en zette daar kweeperen op, en ik kocht twee appelbomen en twee kersenbomen. Maar dat is allemaal een soort eten, dat is slechts een kwestie van tijd.

Drieënvijftig dingen de deur uit, nog zevenenveertig te gaan. We zijn er bijna, maar ook nog lang niet helemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten